Vanhuus ei tule yksin, niin se vaan on. Viime aikoina olen huomannut, että langan neulansilmään laittaminen on aina vaan vaikeampaa. Minun vahvimpiin puoliini ei ole koskaan kuulunut hyvänäköisyys, (ulkonäköäni en nyt jaksa kommentoida, ajatellaan asia pelkästään näkökykynä ) sain silmälasit jo noin kolme vuotiaana ja ilman niitä en pärjää.

Välillä on kyllä käynyt mielessä, että tekevätkö vaatetehtaat vuosi vuodelta pienempää M-kokoa? Ja olisiko mahdollisesti jostain säästösyystä neulansilmän kokoakin voitu pienntää? Kaikkea mahdollistahan pienennetään ja sievistetään nykyään säästösyistä. Tai kenties kyseessä on joku uusi EU-direktiivi?

Tilanne kuitenkin on se, että mieluiten ompelen päivänvalossa kuin illalla lampun valossa, koska langan neulansilmään laittaminen onnistuu päivällä arviolta muutaman minuutin nopeammin.

Keskiviikkona Lankakaupassa oli asiakas, joka osti tämmöisen (taaskaan en tiedä nimeä) ja tottakai minäkin asiasta innostuin! Tämä vekotin (ja paketissa vielä kaksi) tekee elämästäni todella helppoa. Harmi, kun en ole aikaisemmin tajunnut tällaista ostaa! Ilmeisesti nämä ovat kuitenkin vähän sellaista salaista tavaraa, olivat piilossa jossakin "tiskin alla". En vieläkään ymmärrä, miksi kukaan ei ollut kertonut näistä langanpujottajista, eikö kukaan tiedä, kuinka sokea minä olen???

Tänään ei käyty Lankakaupassa, vaan Jossun kanssa ompelukonekaupassa... Siitä kerron enemmän seuraavalla kerralla. Nyt nukkumaan ja näkemään unia ompelukoneesta

PS. Pakko vielä lisätä, että "KYLLÄ MÄÄ VAAN OON NIIN TOSI TYYTYVÄINEN!!!"