Ei ole tullut viime aikoina bloggailtua kovinkaan usein. Jostain kumman syystä tuntuu, että aika ei riitä. Sukkia olen tikutellut totuttuun tahtiin ja vähän muutakin siinä sivussa. Sitä monen muunkin aika ajoin kaipaamaa Päättelykeijua olen kanssa kaipaillut, neuleissa minulle on aina työläin vaihe ollut päättely ja viimeistely. Tänään kuitenkin otin itseäni niskasta kiinni ja päättelin parit sukat. Tarkoituksena on huomenna toimia aivan samalla tavalla, eli ehkä saadaan sukat / päivä?

Nämä sukat aloitin jo viimevuoden heinäkuussa, Kemin reissulla kaverin kyydissä istuessa. Sukat jäivät kuitenkin kesken, koska luulin, että lanka eri riitä ja siksi myös innostus uuvahti. Elokussa kävin jopa punnitsemassa valmiin sukan ja lankakerän jämät Jossulla. Näppärää, kun ystävällä on digitaalivaaka. Pikkaisen asian sivuun: Minullakin on kohta, saan hieman myöhäisen joululahjan aivan näinä päivinä, mutta siitä sitten lisää myöhemmin.

Lankana näissä sukissa on Novitan 7 Veljestä lanka, jokin tweed versio, jota oli myynnissä jokin vuosi sitten. Olen yrittänyt tikutella näitä vajaita keriä vähitellen sukiksi. Kuvassa sukat ovat hieman väärän väriset, oikeasti väri on hieman ruskeampi kuin kuvassa. Puikot olivat aivan tuikitavalliset 3,50 mm metalliset. Sukkien koko on 37. Mietin tässä, että kenellä olisi sen kokoinen jalka...

Sukkien malli on vanha, tuttu ja turvallinen Pirkka Pitsisukka, joka löytyy Pirkan neuleohjesivuilta. Sitä virkattua reunaa en ole kuitenkaan ikinä sukkiin tehnyt, vaikka sellainen ohjeessa onkin. Samalla ohjeella olen tehnyt todella monet sukat, esim. nämä. Kauneimmat kuitenkin ehkä ovat nämä sukat , ainakin omasta mielestäni. Kuva vain on siinä hieman huono. Kyseiset sukat on tehty Janne -langasta ja värinä on todella kaunis melaaraattu musta.

Olen virkannut tässä myös Syto-myssyä TYKS-kampanjaan. Minulla on pieniä ongelmia tämän myssyn kanssa, mutta haluan uskoa, että tämä on jollekulle sopiva. Siis makuja, päitä ja värimieltymyksiä kun on todella paljon. Ja koska en ole aivan tyytyväinen tähän ensimmäiseen, niin taidan etsiä jostakin esiin sopivaa lankaa ja tehdä toisenkin, NEULOMALLA! Pienelläkin päättelykyvyllä voidaan tulla siihen tulokseen, että vaihtamalla tekniikkaa lopputulos on erinlainen. Eli jos seuraava pipo näyttääkin paremmalta?

Nyt menen päättelemään sukkia ja miettimään Syto-myssyjä. Minulla olisi vino pino erilaisia virkattuja kukkiakin valmiina, ehkä niitäkin voisi käyttää johonkin?

PS. Yritän satsata tässä lähipäivinä keskeneräisten valmistumiseen. Vaihtoehtoja ei oikeastaan ole, koska meidän olkkarin pöydälle ei mahdu enempää enää keskeneräisiä...