Sain kerran yhdeltä ihanalta työkaveriltani lankaa. Niiden lankojen joukossa oli myös paljon Novitan Florica -lankaa. Sain sitä kolmea eriväriä, mutta eniten tällaista hempeää vaalean liilaa. Koska en koe tätä väriä aivan omakseni, niin olen tehnyt tästä huiveja pienille tytöille, he tykkäävät tavallisesti tästä väristä.

Huivi oli kiva ja nopea neuloa. Tämä on jo toinen Lacy Baktus, jonka olen tikutellut. Lankana oli Novitan Florica, joka on 100%:sta villaa. Puikot olivat kokoa 4,00 mm. Yritin aluksi neuloa pienemmillä puikoilla, mutta huivista tuli aivan liian peltimäistä, joten vaihdoin isompiin puikkoihin.

Tämä huivi on menossa ystäväni pikku tytölle, toivottavasti hän tykkää tästä huivista. Olen kyllä kuullut juttua, että hän tykkäisi huiveista.

Pakkasta on ollut aika kivasti, olen käyttänyt Vironvillasta tehtyä Revontultani ajamassa niin päähineen kuin huivinkin virkaa. Pipoahan en ole vieläkään ehtinyt itselleni tikuttelemaan. Jostain kumman syystä meidän perheessä minun piponi häviää nämä aloituskärhämät. Mutta tikutellaan se sitten viimeistään kesällä!

Huomenna on tarkoitus kuvata päiväsaikaan kaikki valmiiksi saadut neuleet, ne mitkä on ehditty jo päättelemään. Ja nyt hetkeksi teeveen ääreen odottamaan teeveen kiehumista!