Lapasia varten... Jos tulee vaikka kylmä kesä!



Ostin nämä Bostonit Susulta jo jokin aika sitten. Tekeillä on lapasia. En ehtinyt hoitamaan talvella käsine pulaa kuntoon, joten yritän hoidella sen kesän aikana. Lapasten neulominen ei ole minulle kovinkaan mieleistä puuhaa, sukat sujuvat paljon paremmin. Ja näitä lankoja oli aika vaikeata vastustaa, hinta Ongelmajäteastiasta oli euron kerä. Minulla on Novitalta saatu lapasten ohje vihkonen, jossa on lovikkaan mallisia lapasia. Teen ehkä sillä ohjeella lapasia näistä.

Sain eilen illalla raahattua varastosta styroksini sisälle ja pingotettua äitini huivin. Hänen huivilangastaan jäi vähän jäljelle lankaa Revontulen ja siitä lopusta olen nyt aloitellut Fifiä. Mitään suurta huivia ei langanlopusta tule, mutta uskoakseni ihan sopivan kokoinen pikku huivi kaulaliinan tapaan käytettäväksi.

Fifi tuntuu mukavan helpolta ohjeelta. Löysin eräästä lankakorista sinistä mohairia, jonka olen saanut ystävältäni. Ajattelin neuloa siitäkin langasta Fifin. Itse en välitä tummansinisestä väristä, mutta eiköhän sekin huivi löydä paikkansa.

Veljeni kummitäti kyseli juuri vähän aikaa sitten ohjetta kämmekkäisiin tai kynsikkäisiin. En löytänyt mitään sopivaa ohjetta silloin. Nyt olen tutkinut Ulla-Neuleen ohjeita ja yrittänyt löytää itselleni sopivaa ohjetta kämmekkäisiin. Äitinikin voisi tarvita jo uudet sellaiset. Nämä ja nämä ovat mielestäni aika kivan näköiset. Ja tottakai Rinsessat, jonka ohjeella olen tehnyt todella monta pipoa aikaisemmin.