Käsitöitä ja kirjoja, pikkaisen ruuanlaittoa välissä. Löydän tästä työttömyydestäni ne hyvät puolet aivan tarkoituksella, huonot puolet yritän jättää jonnekin ajatusten taakse... Nyt kyllä olen miettinyt opiskelua. Ehkä kannattaisi opiskella pari vuotta ja sitten ehkä se työpaikkakin löytyy? Ei menisi tämä aika ihan hukkaan ja ihmetellessä. Vaikka eihän käsitöiden tekeminen ole hukkaan heitettyä aikaa, eihän? Silmänisku

Viime perjantaina kävin kirjastossa, ja kotiin tuli aikamoinen pino käsityökirjoja! Muutaman palautin jo, selattuani ja huomattuani, ettei niissä ole mitään minulle.

Mutta muutama on vielä tutkinnan alla, aivan ihania neuleita! Varsinkin tuo päälimmäinen sukkakirja sisältää ihkuja juttuja.

Ja koska ihastelen sukkamalleja, niin pitihän käydä sitten eilen lankakaupassakin, Anjalinilla. Aika ihanaa lankaa siellä oli, uudessa Modassa on juuri tuohon lankaan ohjeitakin. Sukkia ajattelin, vihreitä itselleni, sitä kaksi kerää. Ja ehkä siskontytölle vaaleanpunaiset, hänelle saattaa riittää tuo yksi keräkin sukkiin. Eli yhteensä kolme kerää Sirdar Crofter lankaa.

Tästä langasta tulee tosi kaunis kuviopinta! Ja Modassa oli muutakin tästä kuin ne sukat. Olen vain vähän arka tekemään muuta, kuin niitä sukkia... Nuo Addin puikot ovat aiheuttaneet minulle jo Addiktin (siitäkö tulee nimi Addi??), tykkään neuloa metallisilla, kilisevät kivasti ja tunnen puikkojen painon.

Nyt piti laittaa tänne useampi kuva langoista, Kuvaaja on antanut palautetta, kun kaikkia kuvia "ei sitten huolita, vai???"

Se punainen villapaita, mitä väkerrän aina vaan... Eilen neuloin ja sitten purkasin ja sitten yritin tehdä "pyörönä". En tiedä miksi, mutta yritin. En yritä enää tehdä "pyörönä", mun pää hajoaa vähemmälläkin. Jos teen "pyörönä" (ikävä sana tuo pyörönä, päärynä paljon parempi), jälki tosi rumaa ja epätasaista. Omasta mielestäni teen tasona paljon kauniimpaa. Joten käytän pyöröpuikkoja, mutta en tee "pyörönä". ja jos teen "pyörönä", niin ehkä kokeilen sukkapuikkoja, ne ovat minulle NIIN tutut! Eli puolipatentti ja pyörö yhdessä ei ole mun juttu! Muutens itäon kiva neuloa, alan ihstumaan tuohon Maijaan oikein tosissani.

Ja koska aloin purkamaan, niin purkasin sitten hieman sukkiakin. Virheitä jo jopa sukissa, ei mee hyvin ei.

Muuten, by the way, mulla on aika hyvin asiat: Hirmuisen monta ihmistä, jotka ovat aina antamassa neuvoja, kun olen näiden tekeleiden kanssa jumissa! Kiitos teille!

Surffailin netissäkin ja nyt tiedän, mitä olisi todella kiva kokeilla / opetella ja tehdä: Mosaiikkitöitä! En vain edes tiedä, mistä aloittaa. mutta ehkä joku tuttu osaa senkin. Mosaiikkikuviolla koristeltu iso tarjotin olisi ihana. Ja muutama muukin juttu...

Pakko vähän leuhkia, mulla on valmiitakin töitä! Katsotaan, jos huomiseksi saisin (tai kuvaaja olisi tarpeen hyvällä tuulella ja kuvaisi) kuvattua nuo kaikki valmiit jutut! Minulla on niitäkin tuossa muutama Hymy

Ja tässä on vielä Ticosta kuva, hän alkaa olla jo paremmassa kunnossa. Tämä kuva on meidän kuvaajan mielestä se kaikkista tärkein tänne laitettava!